maandag 17 mei 2021 dit bericht werd geplaatst door Rugby Vlaanderen onder Geen categorie Promotie

Doe mee met de campagne: Contact Gemist? Speel Rugby!

Welkom rugbyliefhebber! We willen je graag informeren over de komende campagne “Contact Gemist? Speel Rugby!”. Het doel van de campagne is de vele ontheemde sportievelingen (terug) de weg te wijzen naar het rugby in Vlaanderen. We willen dit doen door het contrast tussen het “lockdownleven” en het “rugbyleven” te promoten.

Rugby, dé contactsport bij uitstek. Deel het met #contactgemist #speelrugby.

Deze campagne is een samenwerking tussen Rugby Vlaanderen, De Formatie en… jullie!

Pijlers van de campagne

  1. Kickoff: Inspireren, vormen en updaten
  2. Aanbod maken: Samen rugby toegankelijk maken
  3. Raken met content: Samen de authentieke rugbybeleving delen. “Iedereen ambassadeur van onze contactcultuur!”
  4. Bereik genereren en converteren: Een advertentiecampagne ontrollen (jeugd, sportief, sociaal)
    • Gegevens verzamelen
    • Try-outs op de club krijgen
  5. Opvolging door de clubs

1) Inspireren, vormen en updaten

De campagne heeft als ultieme doel om try-outs te genereren voor de clubs, die moeten ze op hun beurt overtuigen om zich aan te sluiten. Om de campagne maximaal te doen slagen, willen we alle clubs motiveren om mee te helpen waar het kan. Niet alleen kunnen ze er mee de vruchten van plukken.

Doorheen de campagne zullen enkele incentives ontrollen om clubs hierin te blijven motiveren.

Online kick-off “Contact gemist? Speel rugby!”

maandag 31 mei 2021 was er de online Kick-off en inspiratiesessie. “Word ambassadeur van onze contactcultuur”

Tijdens deze online infosessie lichtten we de campagne aan iedereen toe, tonen we hoe ieders inbreng de campagne kan versterken en hoe we het contact kunnen maken met onze doelgroep.

Bekijk hieronder de zoomsessie opnieuw.

Online vorming social media

Maandag 14 juni 2021 was er de online vorming voor mediaverantwoordelijken in functie van de campagne.

Tijdens deze online sessie zetten we technisch de neuzen in dezelfde richting in functie van het nieuwe seizoen en de campagne. De meest actuele tips en tricks om contact te maken met potentiële leden werden er besproken.

Bekijk hier de zoomsessie opnieuw

Breng je clubpagina up-to-date

De Speel Rugby pagina is de meest bezochte pagina van de website. Ook jullie clubpagina speelt een belangrijke rol in de campagne.

Via online advertenties zullen we gericht verkeer naar je clubpagina leiden om contactopname te starten. 

Correcte info is dus essentieel!

Bezoek jouw clubpagina op speelrugby.be en geef de nodige aanpassingen door via johannes@de-formatie.be

2) Aanbod: Rugby toegankelijk maken

Vele clubs zetten sowieso in op werving voor het nieuwe seizoen start. We willen al deze initiatieven onder de noemer “Contact gemist? Speel Rugby!” mee helpen promoten. De mogelijkheden zijn legio! Misschien brengt de info/inspiratie sessie je op nieuwe ideeën?

Deel met ons de zomerplannen van jouw club

  • Initiaties (jeugd, senioren, dames, touch)
  • Startdagen
  • Try-out trainingen
  • Teambuildings
  • Social games op openbare plaatsen
  • “contactdagen” in samenwerking met Rugby Vlaanderen (onder voorbehoud van draagkracht, zie formulier)

Vul dit formulier in met info over de zomerplannen van je club.

Initiatieven die Rugby Vlaanderen organiseert

  • “contactdagen” in samenwerking met de clubs: één voor de zomervakantie en één na de zomervakantie. (onder voorbehoud van draagkracht, zie formulier)
  • Rugby op de jeugdvereniging: pakketten voor jeugdverenigingen die op kamp vertrekken
  • Socio Cup wedstrijden: laagdrempelig rugby spelen
  • Doorstart U15 en U18 dames

3) Raken met content: Samen onze authentieke rugbybeleving delen

Het doel heiligt de middelen: Sms, Facebook, Instagram, Tik Tok, Briefpost, … Jullie eigen rugbybeleving delen is goud waard! Veel meer dan elke marketingcampagne.

We willen jullie als club, als lid, als sympathisant uitdagen om de boodschap “Contact Gemist? Speel Rugby!” maximaal te verspreiden met jullie eigen ervaringen.

Geven jullie elkaar het voorbeeld? Daag elkaar uit! Maak contact via een ander zijn beleving. Bekijk de kickoff sessie voor meer info hierover!

De contactcultuur die rugby is moet op het netvlies komen van iedereen die zo lang contact heeft moeten missen en uitnodigen om een club te bezoeken.

Jullie zijn allemaal een influencer voor iemand!

4) Bereik genereren en converteren: een advertentiecampagne ontrollen

We zetten een stevige advertentiecampagne op die indruk maakt én tot actie aanzet. We portretteren de intense rugbybeleving in fel contrast met de lockdownbeleving. We gaan voor authenticiteit zodat het de indruk wekt dat het een filmpje kan zijn van een vriend of een kennis.

Met de mogelijkheden van modern internet willen we gegevens verzamelen en try-outs naar de clubs brengen.

OPGELET: DEZE VIDEO IS EEN CONCEPT TER ILLUSTRATIE! DEZE MAG NIET VERDEELD WORDEN.

Wil je mee het zotste filmpje maken die rugby ooit gekend heeft?

Jullie beeldmateriaal

We gaan voor authenticiteit. We schrijven een scenario uit waar iedereen met zijn materiaal en middelen kan aan meewerken.

Deze mixen we met professioneel gecapteerd materiaal en bekomen zo een aantal wervende filmpjes die we kunnen personaliseren per club.

We zullen alle clubs en leden oproepen om hieraan bij te dragen. Dit kan met oud en nieuw gemaakt materiaal.

Bezorg het via wetransfer, een dropboxlink of whatsapp aan johannes@de-formatie.be, 0496 21 39 40

Gespijsd met professioneel materiaal

We zoeken figuranten om diverse rollen te vervullen tijdens enkele draaidagen op nog te bepalen locaties. Heb je zin om hieraan deel te nemen?

  • Rugbykinderen (ploegen)
  • Rugbyploeg (dames en heren)
  • Ouders en supporters
  • Atletische profielen
  • Doorsnee rugbyspelers om een rugbywedstrijd na te bootsen (ploegen)

Vul dit formulier in om uitgenodigd te worden voor de draaidagen