donderdag 28 november 2019 dit bericht werd geplaatst door Rugby Vlaanderen onder Geen categorie Persberichten WK rugby
1000 startpakketten rugby op weg naar geïnteresseerde spelers.
Tijdens het WK rugby in Japan hebben we stevig campagne gevoerd om rugby in de Vlaamse huiskamers te krijgen. Een beduidend grote persaandacht, veel live bekeken wedstrijden op Play Sports, een ongezien bereik op sociale media samen met 1000 bestelde rugby startpakketten! Een sterk resultaat met veel potentieel.
Een energieke wisselwerking tussen mediapartners
Na overleg met Play Sports van Telenet, die de rechten had gekocht van het WK, keken we uit naar de inhoudelijke campagne die het netwerk zou voeren.
We kijken terug naar een vruchtbare wisselwerking die heel wat mensen in contact heeft gebracht met mooie rugbymomenten op een heel knap georganiseerd tornooi.
Zo hebben we alvast de aandacht voor andere competities, tornooien en rugbywedstrijden.
Een ongezien bereik op sociale media
Je kan er niet omheen, sociale media is voor veel mensen hun venster op de wereld geworden. Meer nog, het is een bepalende factor in hun dagelijks handelen.
Doorheen het WK maakten en verwerkten we inhoud bedoeld voor de Vlaamse Jan met de pet. Verstaanbaar en deelbaar. De cijfers liegen er niet om, de boodschappen werden gesmaakt.
Door de moderne technieken toe te passen die Facebook en Google aanbieden, like it or not, hebben we heel wat mensen op specifieke momenten gericht kunnen bereiken. Zo hebben we heel wat verkeer naar de website van Rugby Vlaanderen kunnen brengen.
1000 startpakketten rugby
Op rugby.vlaanderen/startpakket kon iedereen die geen lid was van Rugby Vlaanderen tijdens en na het WK een startpakket rugby bestellen.
In dit pakket, die ze begin december thuis geleverd krijgen, steekt een bal, een bitje, een activerende flyer, een beginnersgids en een gratis 4-beurtenkaart.
Met dit startpakket leer je snel de theoretische basis van de sport en wordt je uitgenodigd om het bij een club in de buurt in de praktijk uit te proberen.
Opvolgen met info over de sport en de clubs
Nadat de geïnteresseerde spelers het startpakket ontvangen hebben zullen ze via diverse kanalen informatie krijgen over de sport en de clubs in hun buurt.
Die clubs kunnen dan op hun beurt de mensen opvolgen en uitnodigen voor een try-out.
Wordt dus ongetwijfeld vervolgd.